Exclusivism pe 2 roți – cele mai…

Motocicletele sunt “bestii” fascinante prin definitie. Plãcerea adusã de învecinarea cu pericolul si transformarea instantanee a oricãrui bãrbat matur într-un copil gata de joacã sunt efectele contagioase ale motociclismului practicat la orice buget. Unele creatii pe 2 roti sunt însã rezervate doar acelor câtiva “aleși”, care pot adãuga la colectiile lor modele exotice, fabricate în serii limitate si având prețuri pe mãsurã. Arta proiectãrii și fabricãrii acestor exemplare exclusiviste, tehnologia îmbarcatã și performantele amețitoare sunt, dupã cum veși vedea, rezervate unui club restrâns de cunoscãtori.

Autor: Cãtãlin Șoloc / foto: producători – articol publicat de autor în revista de “modern luxury” CAESAR nr. 115 – www.caesaremporium.com

Bienville Legacy: Dacã a existat vreodatã sinergia perfectã între designul avangardist, geniul ingineresc, execuția dusã la rang de artã, materialele cele mai nobile si performanța nãucitoare, atunci Bienville Legacy este un exemplu perfect. Cu un preț de pornire de peste 300.000 de Euro și executatã numai la comandã, Legacy este una dintre cele mai spectaculoase creații pe 2 roți din istorie.

1__7_

Bienville Studios este o companie din New Orleans orientatã cãtre inovația în domeniul moto, iar Legacy este rodul asocierii cu celebrul designer J.T. Nesbitt – pãrintele mãrcii exclusiviste Confederate. Astfel, nu este de mirare cã motocicleta împrumutã din soluțiile tehnice gãsite la creatiile anterioare ale lui Nesbitt, dar duse la un nivel de sofisticare fãrã precedent. Legacy este construitã în jurul unui motor american Motus V4 de 1650 de cmc, care în formã normal aspiratã dezvoltã 185 de CP, iar dotat cu un compresor centrifugal depãseste 300 de CP. De propulsor este prins un cadru minimalist, care adãpostește rezervorul din fibrã de carbon și care furnizeazã punctele de prindere pentru suspensia inovatoare. O singurã lamelã de arc din fibre compozite montatã longitudinal pe toatã lungimea cadrului asigurã atât “coloana vertebralã” a bestiei cât și flexibilitatea necesarã amortizãrii denivelãrilor asfaltului. Suspensia este completatã de amortizoare cu gaz în fațã și în spate. Pe post de furcã fatã, douã lame impresionante din fibrã de carbon, adãpostind între ele un sistem de pârghii ca parte a suspensiei. Dar dincolo de inovațiile tehnice care cu siguranțã vor influența mulți proiectanți de motociclete de acum înainte, Bienville Legacy se distinge și prin finisãrile de excepție, prin calitatea prelucrãrii și ansamblãrii componentelor. Pielea finã, titaniul, mahonul, toate sunt prezente în realizarea acestei adevãrate opere de artã pe roți. O operã de artã în șaua cãreia Jim Jacoby – proprietarul Bienville Studios – va încerca sã depãseascã pragul de 320 km/h pe pista de sare de la Bonneville.

Bienville Legacy Motorcycle 7_mic

Bienville Legacy Motorcycle 11_mic

Honda RC213V-S: Cel mai mare producãtor mondial de motociclete – Honda – propune începând de anul acesta o replicã stradalã a prototipurilor care i-au adus nenumãrate titluri de campion în Moto GP. Superbike-ul RC213V-S împarte 80 % dintre componente cu motocicleta de clasã “Open” din moto-mondial – RCV1000R. Asamblatã manual, la fel ca prototipul de curse, în atelierele Honda Racing Company (HRC), RC213V-S este fabricatã cu o cadențã de una pe zi, iar producția sa va înceta la finele lui 2016. Producãtorul se așteaptã ca seria sã nu depãșeascã 400 de exemplare.

56653_casey_stoner_rides_new_rc213v_s_on_demonstration_lap-2

In ciuda prețului de bazã de 188.000 de Euro, la care se adaugã 12.000 de Euro – prețul kit-ului de curse, cea mai performantã Honda de stradã și-a gãsit imediat un numãr mare de doritori. Ce vor primi norocoșii posesori? In primul rând vor avea parte de manevrabilitatea unicã a unei motociclete de Moto GP, datoritã cadrului perimetral și basculei, ambele din aluminiu, derivate direct din cele ale prototipului de competiție, precum și datoritã costisitoarei suspensii Ohlins – vârf de gamã. Roțile sunt Marchesini din magneziu, pneurile sunt “lipicioasele” Bridgestone RS10, iar carenele sunt din fibrã de carbon.

Honda_RCV123-S_Cutdown

Clienții vor primi de asemenea o “inimã” de Moto GP: prestigiosul motor V4 de 999 cmc, cu tot cu sunetul sãu inconfundabil. Puterea propulsorului a fost însã ținutã în frâu pentru modelul de stradã, care este limitat la aproximativ 156 de cai putere. Odatã cu achiziționarea kit-ului “race”, care nu este însã legal pe drumurile publice, puterea lui RC213V-S crește la aproximativ 212 CP. Pentru a gestiona în siguranțã acest pachet de performanțã purã, pilotii vor primi ajutor din partea sistemului complex de control al tracțiunii, a acceleratiei electronice și a mai multor hãrti de putere, toate premiere printre super-sportivele Honda de stradã.

55770_rc213v_s

honda_rc213vs-1

Ducati Desmosedici RR: Honda nu a fost însã primul producãtor de “2 roți” care a dezlanțuit o replicã de Moto GP pe stradã. În era de glorie în care Casey Stoner câștiga pentru Ducati tot ce se putea câștiga în Moto GP, constructorul din Borgo Panigale a dorit sã capitalizeze aceste succese. Astfel a apãrut în serie limitatã superbike-ul Ducati Desmosedici RR. Era anul de gratie 2008 când au început vânzãrile, iar a oferi o “torpilã” de 200 de CP pentru stradã însemna mult mai mult atunci decât astãzi.

16-20071011-01

La vremea lansãrii, cel mai exclusivist Ducati costa peste 60.000 de euro. Motorul derivã, fireste, din cel al “armãsarului” strunit de Stoner în grand-prix-uri – un V4 de 989 cmc cu distribuție desmodromicã. Cadrul, specific Ducati-urilor, este de tip “Trellis”, din profile sudate din aliaj. Suspensiile, bineînțeles, Ohlins de top, carenele – cum altfel – din fibrã de carbon, iar roțile – ați ghicit, Marchesini forjate din magneziu. Toate acestea, pentru obținerea unei greutati la gol de numai 170 Kg. Exemplare produse: doar 1500.

18260_full_mic

MV Agusta F4 CC: Prestigioasa marcã italianã MV Agusta – care își leagã numele și traditia de legenda vie Giacomo Agostini, cu cele 15 de titluri mondiale ale sale – a produs una dintre cele mai exclusiviste și costisitoare super-sportive din istorie, dând astfel mãsura valorii brand-ului. O MV Agusta – mai ales o ediție specialã – este atât de dezirabilã încât nu a fost nicio problema pentru toate cele 100 de exemplare F4 CC, costând 100.000 Euro bucata, sã-și gãseascã proprietari la scurt timp dupã lansare. La achiziție, clienții au primit câte un ceas de mânã Girard-Perregaux ediție specialã și câte o jachetã de piele Trussardi.

MV-Agusta-F4CC

Superbike-ul poartã – ca omagiu – inițialele fostului proprietar al mãrcii MV Agusta, celebrul designer Claudio Castiglioni – decedat în 2011. Posesorul unui F4 CC este custodele uneii creații exotice, de o frumusețe rãpitoare, dar și înzestratã cu tehnologii avansate. Carenele sunt din fibra de carbon, iar aluminiul a lãsat loc magneziului și titanului. 90% dintre componente au fost realizate special pentru aceastã ediție limitatã, care a fost asamblatã manual. Motorul cu 4 cilindri în linie de 1078 cmc, dezvoltat împreunã cu Ferrari, își livreazã puterea maximã de 200 CP la doar 12.200 de rotatii pe minut, deci vorbim de un monstru al șoselelor. Ca expresii maxime ale exotismului acestei bestii, eșapamentul cu patru “finale” este realizat integral din titan, iar superba basculã monobrat este fabricatã din magneziu. Din pãcate, astfel de frumuseți rareori pãrãsesc colecțiile private pentru a face kilometri pe strãzi sau pe circuite – chiar dacã acesta este mediul în care un F4CC s-ar simți cel mai bine, la peste 300 Km/h.

mv-agusta-f4-cc,-motor-176415 (1)_resize

Regretatul Claudio Castiglioni lângã bijuteria care îi poartã numele:

mv-agusta-f4-cc-claudio-castiglioni-azienda_MIC

Leave a Reply

Your email address will not be published.