BMW prezintă casca moto cu Head Up Display și farurile cu Laser Light pentru motociclete

BMW group nu s-a limitat la a prezenta noile sale tehnologii din lumea auto la salonul de hi tech Consumer Electronics Show 2016 din Las Vegas, ci a dezvăluit publicului american și cele mai recente inovații ale sale destinate pieței moto.

Autor: Cătălin Șoloc / foto: BMW Group

casca 1

hud_2

 

 

 

 

 

Casca BMW cu Head Uhelmet_3p Display (HUD) nu doar afișează informații în fața ochilor riderului, la fel ca alte sisteme prezentate în trecut, ci este integrată cu motocicleta prin intermediul unui mini-computer. În primul rând, pe un ecran transparent amplasat în dreptul ochiului drept al pilotului sunt afișate informații utile, la alegerea acestuia – viteza de deplasare, temperatura exterioară, treapta de viteză, nivelul de carbuant, etc. Afișajul poate fi de asemenea programat să livreze multe alte informații, ca navigație, notificări privind lucrări rutiere, blocaje în trafic, pericole, etc. Camerele de luat vederi montate în cască pot livra în timp real imagini din spate, înlocuind oglinzile retrovizoare. În plus, casca este echipată cu difuzoare. Toate funcțiile mini-computerului sunt controlate wireless prin intermediul unui set de comenzi amplasate pe ghidonul motocicletei. În viitor, BMW vrea să integreze în sistemul său HUD funcții de conectivitate și comunicare între mai multe motociclete care vor transmite informațiile din trafic de la un rider la altul. Producătorul bavarez spune că revoluționara cască va fi gata pentru producția de serie în următorii ani.

laser_1

O altă tehnologie prezentată de BMW la CES este Laser Light, dar nu integrată ca până acum în farurile unui automobil (i8, Seria7) ci în blocul optic al unei motociclete – K1600 GTL mai exact. Lumina Laser substituie faza lungă convențională a motocicletei și, prin raza albă și foarte intensă pe care o generează, permite riderului să vadă în față la o distanță de 600 de metri – dublă față de o lumină convențională. Precizia razei Laser este de asemenea mult mai mare, iar prin durata mare de viață a componentelor și absența oricărei nevoi de service, constituie o alegere logică pentru echiparea viitoarelor generații de motociclete.

Laser_2

Laser_4

 

 

 

 

 

 

Din păcate, pentru moment, tehnologia Laser Light este mult prea scumpă pentru a fi integrată la motociclete, însă BMW spune că pe măsură ce va echipa tot mai multe mașini și va amortiza costurile de cerecetare, va face și pasul acesta.

 

Dacă v-a plăcut acest articol nu uitați să vă exprimați aprecierea printr-un “like” pe pagina oficială de Facebook MotorTest: www.facebook.com/motortest.ro