Honda Africa Twin – prețurile, culorile și opționalele pentru România, anunțate

 

Fanii “Africanei” din România pot în sfârșit să-și facă socotelile pentru achiziția noului model, pentru că de acum știm cât costă, ce culori vor fi disponibile și costul versiunii cu DCT.

Autor: Cătălin Șoloc / foto: Honda

Astfel, noua și mult-așteptata Honda CRF 1000 L, vândută în București prin dealerul Motor Team, costă în echiparea de bază, cu ABS, 12.990 Euro cu TVA inclus. Ca opțiuni, schemele de culori “CRF Rally” și “Tricolor” costă în plus 300 Euro cu TVA inclus, iar versiunea cu transmisie automată DCT costă mai mult cu 1.100 Euro cu TVA inclus.

Despre noua Africa Twin am scris mai pe larg aici, dar nu am intrat în detalii cu privire la cutia de viteze automată DCT, așa că o voi face acum.

2016-Honda-CRF1000L

DCT este cutia de viteze cu dublu ambreiaj (Dual Clutch Transmission) care a fost pentru prima dată montată de Honda pe “navele amiral” VFR 1200 F și VFR 1200 X Crosstourer. Această transmisie cu 6 trepte elimină din echiparea motocicletei maneta de ambreiaj și pedala schimbătorului de viteze, pentru că permite pilotului fie să schimbe vitezele manual de la două clapete amplasate pe ghidon, fie să lase computerul să se ocupe de asta. În cazul lui Africa Twin, care este creată pentru aventura în teren accidentat, există două programe distincte de funcționare pentru cutia automată: on road și off-road. Aceste moduri sunt sincronizate cu programe corespunzătoare ale controlului tracțiunii și ABS-ului, pentru a livra performanța ideală în funcție de suprafața pe care este pilotată motocicleta. Honda a reușit să miniaturizeze și să ușureze această cutie de viteze atât de mult, încât Africa Twin cu DCT cântărește “la plin” doar cu 11 Kg mai mult decât cea cu cutie manuală, respectiv 242 Kg.

africa_1

În ciuda ideii preconcepute că o cutie automată nu are cum să fie de vreun folos odată ce asfaltul a fost lăsat în urmă, majoritatea jurnaliștilor occidentali care au participat la lansarea noului model în Africa de Sud au scris că transmisia DCT este programată excelent pentru off-road și că preferă chiar să-și ia gândul de la manevrarea ambreiajului și schimbarea vitezelor atunci când călăresc ridicați în scărițe.

Iată un video explicativ pentru modurile de funcționare ale DCT:

 

În curând, noua Honda Africa Twin va fi disponibilă la test si la noi și atunci vă voi putea împărtăși impresiile mele. Până atunci, ca să va faceți o idee despre ce poate “Africana” în off-road în versiunea cu DCT, aruncați un ochi la isprăvile talentatului jurnalist/pilot american Ari Henning de la publicația motorcyclistonline.com, în videoclipul de mai jos:

Leave a Reply

Your email address will not be published.