Specificațiile lui MT-10 comunicate în sfârșit de Yamaha – și nu suntem deloc dezamăgiți!

 

Super-naked-ul MT-10 a făcut multă vâlvă la salonul din toamna trecută de la Milano, pentru că acest succesor al lui FZ1 s-a prezentat fără subtilitate ca fiind un superbike R1 dezbrăcat de carene și cu performanțe apropiate de “arma de circuit” a producătorului din Iwata. La salon nu au fost însă comunicate performanțele monstrului.

Autor: Cătălin Șoloc / foto: Yamaha

Iar Yamaha a lăsat de atunci polemica să crească în amploare, ținând ascunse în “partea întunecată a Japoniei” specificațiile lui MT-10, chiar dacă începerea vânzărilor era foarte apropiată – jumătatea lunii Aprilie. Ei bine, așteptarea a luat sfârșit, pentru că seara trecută producătorul japonez a făcut în sfârșit publică fișa tehnică. Și nu avem cum să fim dezamăgiți.
Se confirmă faptul că MT-10 are în comun cu YZF R1 majoritatea componentelor esențiale: cadrul, bascula, suspensia (convențională) motorul, cutia de viteze, frânele și chiar și pachetul electronic complet, minus unitatea interțială (IMU). Inclusiv bordul este unul LCD de mari dimensiuni ca la R1, însă cu alt design.

Yamaha-MT-10-01
Propulsorul a fost, așa cum era de așteptat, “de-tunat” pentru a livra mai multă forță în prima jumătate a plajei de turație, sacrificându-se caii putere din apropierea zonei roșii. Puterea dezvoltată de MT-10 este de 160 CP la 11.500 rpm, iar cuplul este unul foarte generos, de 111 Nm la 9.000 rpm. Așadar, ne putem aștepta la o livrare agresivă a puterii încă de la turații joase, ceea ce este în fond esența unui super-naked.
Greutatea la plin a lui MT-10 a fost anunțată ca fiind 210 Kg (aproximativ 190 Kg la gol), iar înâlțimea șeii este de 825 mm. Roțile și dimensiunile pneurilor sunt și ele similare cu ale lui R1.

Yamaha-MT-10-04
Yamaha a mai comunicat că va fi disponibilă o gamă bogată de accesorii pentru noul său super-naked – eșapament Akrapovic, quickshifter, mânere încălzite, parbriz înalt, coburi textili, o șa mai confortabilă pentru călătoriile lungi.
Cât despre prețul lui MT-10 în România, acesta este de 13.550 Euro cu TVA inclus – comunicat de importatorul Moto Dynamics – ceea ce înseamnă că este competitivă și la capitolul financiar cu principalii săi adversari din clasă – BMW S1000R, Kawasaki Z1000 și Suzuki GSX-S 1000.

MT10_008

Leave a Reply

Your email address will not be published.