Ride Test Harley-Davidson Superlow 1200T – și debutanții vor la Faaker See

 

Și de ce nu s-ar duce?!? De ce ar participa doar Harley-iștii veterani, cu motoarele lor mari de touring, la celebrul festival European Bike Week din Austria? De ce nu s-ar afla și începătorii în ale mersului pe un “big bike” printre zecile de mii de fani ai mărcii H-D care împânzesc an de an malurile lacului Faak, la cea mai mare întrunire dedicată lor?

Autor: Cătălin Șoloc / foto: Sabin Malișevschi

Și nu vorbesc doar de debutanții în categoria A, ci și de motocicliștii cu statură mai redusă 1,60 – 1,70 m și de motocicliste – și am denumit aici trei categorii de pasionați de Harley-Davidson care cu greu (sau deloc) pot conduce “locomotivele” de mari dimensiuni ale producătorului american. Pentru ei există seria Sportster – motociclete de dimensiuni mai mici, cu o greutate mai redusă, ceea ce le face accesibile oricui, indiferent de înălțime sau nivel de experiență. Dar Sportster-ele nu au fost niciodată cele mai potrivite pentru drumurile foarte lungi, ci mai degrabă pentru traficul urban și excursiile scurte. Nu au parbriz și nici suporți pentru bagaje, iar poziția de pilotaj este, la unele versiuni, aproape sportivă. Și atunci cum să ajungi la festivalul de la Faaker See, aflat la peste 1300 Km distanță de București?!? Răspunsul, începând cu 2016, este: pe un Sportster Superlow 1200T – “T” fiind inițiala de la “Touring”.

Foto: Sabin Malisevschi - studio74.ro

Harley a observat că mulți dinte posesorii de Sportster apelează la specialiștii Custom pentru a-și monta accesorii care le fac viața mai ușoară la drum lung – parbriz înalt, ghidon înalt, șei mai confortabile, scărițe tip platformă (floorboard) și genți laterale (coburi). În felul acesta, oricine, indiferent de statură sau greutate, poate face excursii prelungite în condiții de confort similare cu posesorii de Road King, Street Glide, etc… Ei bine, Superlow 1200T este modelul care este menit să satisfacă această cerință, fără a mai fi nevoie să se apeleze la accesorii after-market.

Foto: Sabin Malisevschi - studio74.ro

După cum îi spune și numele, Superlow se adresează din start motocicliștilor și motociclistelor de statură redusă. Înălțimea șeii sale este de numai 705 mm. Atât șaua pilotului cât și a pasagerului sunt generos căptușite și bine profilate, oferind un grad ridicat de confort la drum lung. Dotată și cu sissybar-ul (spătarul) opțional, șaua pasagerului devine chiar un loc din care ți-e mai mare dragul să admiri peisajul. Greutatea de 260 Kg a lui 1200T pare mare, dar nu este deloc intimidantă dat fiind că centrul de greutate al unui Harley este amplasat foarte jos. Ghidonul este înalt, de tip “flybar” și nu foarte lat, astfel încât acest Sportster oferă o poziție relaxată la ghidon fără să piardă marea calitate a strecuratului cu ușurință prin traficul aglomerat. Parbrizul are dimensiuni generoase și oferă o bună protecție la vânt, dar poate fi totodată demontat în doi timpi și trei mișcări de către cei care își doresc o siluetă mai agresivă pentru motocicleta lor. Picioarele rider-ului se așează într-o poziție mediană pe scărițele tip mini-floorboard, care sunt amplasate astfel încât și cei cu statură redusă să ajungă fără efort la comenzi. Firește, acest lucru înseamnă că această motocicletă este cam mică pentru mine, care am înălțimea de 1,83 m și picioare lungi. Însă 1200T-ul nu este atât de mic încât să fie inconfortabil pentru cei mai înalți, ci doar suficient de scurt încât să-ți dea de înțeles că odată cu dobândirea unei experiențe suplimentare la ghidon va veni vremea pentru un model mai mare. Parbrizul, firește, a avut un efect redus cu mine stând drept la ghidon, dar aplecându-mă puțin în față mi-am dat seama că pentru un rider înalt de 1,75 m  va fi foarte eficient.

Eveniment Harley Davidson

Iar oricine încalecă pe 1200T, indiferent de statură, va avea parte de calitățile care fac ca Sportster-ul să fie o motocicletă atât de apreciată – manevrabilitatea pe viraje și vioiciunea neașteptată la răsucirea manșonului de accelerație. Iată de ce aș face abstracție fără a sta prea mult pe gânduri de mica nepotrivire anatomică dintre mine și Superlow și m-aș duce bucuros în șaua lui până în Austria. Să detaliez:

Motorul este binecunoscutul V2 Evolution de 1202 cmc, care oferă un cuplu maxim generos de 96 Nm / 3750 rpm și care trage bine atât la turațiile joase cât și la cele medii. Propulsorul este capabil fără probleme de accelerații viguroase, astfel încât depășirile se pot face de cele mai multe ori fără schimbarea într-o treaptă inferioară de viteză. Trebuie doar “călărit” valul de cuplu în plaja sa optimă și restul se întâmplă de la sine. Iar sunetul V2-ului… pur Harley, nici un alt comentariu nu este necesar. Voi mai remarca doar faptul că prinderile elastice cu care Harley montează în ziua de azi motorul în cadrul de Sportster fac ca binecunoscutele vibrații “made in Milwaukee” să fie reduse la un nivel la care nu mai deranjeaza, ci doar imprimă caracter motocicletei.

Eveniment Harley Davidson

Cadrul scurt și îngust, împreună cu furca nu foarte plonjată fac din acest Sportster un “armăsar” ușor de înclinat de pe o parte pe alta din ghidon și scărițe, iar centrul de greutate jos este un mare plus la viteze mici, la manevrele din scurt. Suspensia este confortabilă, potrivită pentru touring și oferă totodată o bună stabilitate pe viraje. Faptul că este o motocicletă scurtă face ce absorbția denivelărilor să nu fie la nivelul modelelor Harley mai mari, care îți dau senzația de pernă de aer, însă 1200T se comportă mai bine decât celelalte versiuni de Sportster la capitolul confort. În plus, suspensia spate este reglabilă, astfel încât la rularea cu pasager și bagaje la drum lung să se poată găsi un bun compromis între încărcare și confort.

Eveniment Harley Davidson

Apropos de încărcare, cei de la Harley l-au dotat în serie pe 1200T cu o pereche de genți laterale rigide, dar îmbrăcate în piele pentru aspectul clasic. Acești coburi care se închid cu cheia au o capacitate de încărcare medie, iar un rider cu obiceiuri de călătorie spartane îi va găsi suficienți pentru necesarul unui voiaj de câteva zile. În plus, profilul lor îngust se încadrează foarte plăcut în linia estetică a motocicletei. Datorită coburilor, parbrizului și noului rezervor “lacrimă” mărit la 17 litri, Superlow 1200T are un aer de cruiser mare, care va fi foarte apreciat de cei care nu pot conduce așa ceva din motive de statură, greutate sau experiență.

În plus, un cruiser mare de la Harley-Davidson costă pe măsura dimensiunilor sale, în timp ce 1200T  are un preț mai frugal – 13.020 Euro cu TVA inclus. Sportster-ul poate fi încercat la reprezentanța Harley-Davidson București – www.harley-davidson-bucuresti.ro

Eveniment Harley Davidson

 

Specificații tehnice:

Motor: Evolution V2 la 45°, 1202cmc, răcit cu aer, alimentat prin injecție electronică

Cuplu motor: 96Nm @ 3750rpm

Transmisie: 5 trepte, finală pe curea

Suspensie: furcă de 39mm, cursă 104.5mm; două amortizoare cu emulsie reglabile, cursă  54mm

Frâne: față – disc de  300 mm, etrier cu 2 pistonașe / spate – disc de 260 mm, etrier cu 2 pistonașe, ABS

Pneuri: 120/70 x 18; 150/70 x 17 – Michelin Scorcher

Lungime: 2224 mm

Ampatament: 856 mm

Înălțime șa: 705 mm

Greutate la plin: 260 kg

Rezervor carburant: 17 litri

Leave a Reply

Your email address will not be published.