Intermot 2016 – R nineT Racer, surpriza BMW pentru iubitorii de neo-retro

 

BMW Motorrad prezintă un Café Racer “pursânge” și modernizează familia S1000.

În timp ce constructorii japonezi prezenți la salonul de la Koln se înfruntau în lansări de modele hi-tech cu mulți cai putere (vezi Honda Fireblade, Suzuki GSX-R1000R și Kawasaki ZX-10RR), BMW a dezvăluit o motocicletă care mișcă în aceeași măsură și sufletul și trupul.

Autor: Cătălin Șoloc / sursă info-foto: BMW Motorrad

Este vorba de cea mai recentă declinare a modelului R nineT, botezată Racer, care este replica modernă a unei motociclete de curse din anii ’50-’60. O replică pe care toți fanii curentului neo-retro au așteptat-o încă de când a fost prezentat primul R nineT – era o evoluție firească.

rninet-racer-2017-1_res

Dacă nu am fi știut că este un model de producție de masă, am fi putut jura că este produsul unui atelier care își prezintă creațiile în față la Ace Café în Londra, nu la Intermot. Acest Café Racer se alătură modelelor Roadster, Scrambler și, mai nou, Pure pentru a da naștere celei mai complete game de clasice – Heritage – pe care o are în prezent un producător moto.

Racer este o versiune în același timp mai complexă dar și mai simplă a lui Roadster: BMW a renunțat pentru acest model la furca inversată (pentru una clasică), la etrierii de frână radiali și la rezervorul din aluminiu (pentru unul din oțel), dar a adăugat o semi-carenă în stil vintage, semi-ghidoane și scărițe de curse din aluminiu amplasate într-o poziție pur sportivă. Șaua este monopost cu cocoașă, în cel mai autentic stil Café, cadrul are culoarea aluminiului (față de negru la celelalte versiuni) iar scărițele pasagerului lipsesc – pot fi adăugate opțional. La instrumentarul de bord a fost adăugat un turometru.

rninet-racer-2017-15_res

Eșapamentul nu mai este înălțat pe lângă șa, ca la Roadster și Scrambler, ci alungit, pe lână roata spate, ca la modelele “race”. Motorul este același boxer de 1170 cmc de la Roadster, dezvoltând 110 CP și respectând normele Euro 4, dar harta de putere este diferită, pentru reprize mai sportive.

Cât despre schema de culori “vintage racing”, este fermecătoare iar fanii clasicelor BMW s-au îndrăgostiti deja de ea cu siguranță.

rninet-racer-2017-31_res

(Galerie foto cu R nineT Racer la sfârșitul articolului)

Dar R nineT Racer nu este singura noutate cu care a venit BMW Motorrad la salonul său de casă: familia S1000, formată dintr-un Superbike, un Supernaked și un Sport-Adventure a fost modernizată.

Astfel, supersportiva considerată regina puterii în clasă, S1000RR, a suferit câteva schimbări subtile pentru 2017: pachetul electronic din echiparea standard a fost completat cu Race ABS și Dynamic Traction Control, ceea ce dă acces tuturor cumpărătorilor la modurile opționale Slick și User, împreună cu limitatorul de viteză pe linia boxelor și sistemul ABS Pro (pentru frânarea în viraje) care calculează unghiul de înclinare al motocicletei. De anul viitor S1000RR vine în standard ca model monopost, dotările pentru pasager fiind opționale, dar gratuite. Au fost prezentate și noi scheme de culori.

BMW S1000RR model 2017
BMW S1000RR model 2017

Naked-ul S1000R este de acum mai puternic, mai ușor și mai tehnologizat. Motorului i-au fost schimbați parametri și admisia de aer, pentru a respecta normele Euro 4, proces din care a ieșit  în câștig cu 5 cai și cu un sunet mai gutural. R-ul dezvoltă acum 165 de CP. Alte modernizări includ instrumentele de bord, ghidonul – cu montură anti-vibrații – și ieșirea de eșapament – acum din titan. Pachetul electronic  a fost completat cu ABS Pro (cornering) și cu un Quickshifter cu funcție de downshift – opțional. Nu în ultimul rând, greutatea motocicletei a scăzut cu 3 Kg, ea cântărind acum 205 Kg. Principala componentă care a fost ușurată a fost cadrul. Stilistic, modificările sunt minore și privesc în principal carena față, unde vedem acum mai mult motor în zona radiatorului.

s1000r-2017
BMW S1000R model 2017

Cât despre S1000XR, principala critică adusă acestui mode,l de altfel foarte reușit, a fost nivelul ridicat al vibrațiilor resimțite în ghidon, așa că noua montură anti-vibrații rezolvă problema la modelul 2017. Moficiările la motor sunt similare cu cele de la S1000R, astfel că XR-ul dezvoltă acum 165 CP și respectă normele Euro 4. O nouă finală de eșapament completează lista modificărilor. Pachetul electronic era deja complet, așa că rămâne același, în schimb au fost adăugate noi scheme de culori.

BMW S1000XR model 2017
BMW S1000XR model 2017

Citește aici testul cu BMW S1000XR și aici testul cu BMW RnineT Scrambler.

Distribuie articolul.

Galerie foto BMW R nineT Racer:

rninet-racer-2017-47_res

rninet-racer-2017-17_res

rninet-racer-2017-3_res

rninet-racer-2017-14_res

rninet-racer-2017-55_res

BMW R nineT Pure model 2017
BMW R nineT Pure model 2017

 

BMW R nineT Pure model 2017
BMW R nineT Pure model 2017

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.