Ducati “Project 1408” – superbike-ul suprem? 220 CP și 150 Kg!

 

Ducati pregătește o surpriză pentru pasionații de supersportive, o motocicletă de pe care vălul misterului va fi înlăturat pe 7 Noiembrie, cu o zi înainte de debutul salonului de la Milano EICMA 2016.  Surpriza poartă pentru moment doar numele de cod “Project 1408”, dar toată lumea se așteaptă să fie vorba despre o ediție specială Superleggera a superbike-ului 1299 Panigale.

Autor: Cătălin Șoloc

Pe site-ul oficial dedicat proiectului 1408 au fost publicate câteva detalii esențiale despre despre motocicleta care, după cum a declarat un reprezentant media al Ducati, “își va pune amprenta asupra clasei Superbike cu puterea unui baros”. În plus, confrații de la MoreBikes.co.uk au publicat două fotografii-spion care par să confirme așteptările: o ediție specială 1299 Panigale.

colage_ducati-project-1408

Constructorul italian ne-a dezvăluit că noul model va avea componente din fibră de carbon, fabricate și inspectate conform proceselor și procedurilor utilizate în cazul prototipurilor de MotoGP. Din imagini se observă că noile piese vor fi montate pe un șasiu monococă, așa cum este cel de la 1299 Panigale. Semi-cadrul față prezentat pe site – care înglobează jugul și găzduiește admisia de aer – este acum fabricat din fibră de carbon, la fel ca bascula monobraț și roțile.

semi-cadrul față, bascula monobraț și roata spate - fibră de carbon
semi-cadrul față, bascula monobraț și roata spate – fibră de carbon

Din informațiile apărute pe site, noile componente duc la o reducere a greutății motocicletei cu 5 Kg. Ori precedentul proiect special Ducati – 1199 Panigale Superleggera – cântărea 155 Kg la gol și avea o putere de 210 CP. Semi-cadrul față și roțile acestuia erau fabricate însă din magneziu, nu din fibră de carbon. Înseamnă că ne putem aștepta ca Project 1408 să cântărească doar 150 Kg? Aceasta în condițiile în care se zvonește dinspre uzină că motorul va trimite către roata spate între 215 și 220 CP! Aceste cifre duc deja motocicleta în zona prototipurilor de MotoGP, deci noul Ducati s-ar putea dovedi superbike-ul suprem, unul cu un raport greutate/putere nemaiîntâlnit la o motocicletă de serie.

Ducatii 1199 Panigale Superleggera - cu semi-cadrul față din magneziu
Ducatii 1199 Panigale Superleggera – cu semi-cadrul față din magneziu

Project 1408 pare a fi pentru Ducati “cântecul de lebădă” al V2-ului Superquadro de curse, care a fost “împins” foarte departe ca performanțe, dar cu prețul creșterii continue a cilindreei. Aceasta ar putea fi versiunea finală a seriei Panigale, întrucât se știe deja că Ducati pregătește un superbike cu motor V4 (L4), care va fi mai ușor de dezvoltat pentru competiții și care va permite constructorului bolognez să revină la o capacitate cilindrică omologabilă la curse. În prezent, 1299 Panigale depășește cilindreea admisă în clasa Superbike, astfel că sportivii sunt nevoiți să folosească modelul mai vechi, de 1199 cmc, pentru a fi admiși pe grilele de start.

Ducati 1299 Panigale
Ducati 1299 Panigale

Dar cu siguranță vom afla mai multe pe 7 Noiembrie. Echipa MotorTest.ro va fi prezentă la evenimentul de la Milano, pentru a vă furniza detaliile și imaginile noii motociclete, de îndată ce sunt făcute publice.

Citește aici testul cu Ducati 959 Panigale și aici testul cu Ducati 1200 Multistrada.

Distribuie articolul

102016-project-1408-2017-ducati-1299-superleggera-2 102016-project-1408-2017-ducati-1299-superleggera-3 project-1408-4

2014-ducati-1199-superleggera-studio-09

teaser-1408

Leave a Reply

Your email address will not be published.