Chinezii lansează cea mai rapidă mașină electrică din lume – NIO EP9, hypercar-ul de 1 MegaWatt!

 

Compania chineză NextEV a lansat zilele trecute un nou brand de automobil – NIO – iar primul model al mărcii este EP9, cel mai rapid hypercar electric din lume. Mașina a fost dezvăluită presei și publicului la Londra, după ce a spulberat recordurile “electrice” pe tur atât la Nurburgring cât și pe circuitul Paul Ricard.

Autor: Cătălin Șoloc / sursă: nio.io

NIO EP9 a luat pe toată lumea prin surprindere cu performanțele sale năucitoare. Hypercar-ul este propulsat de 4 motoare electrice cuplate la 4 cutii de viteze (câte un ansamblu la fiecare roată). Bateriile sale furnizează un maxim de 1 MegaWatt, astfel că puterea transmisă la roți este de 1360 CP (1 kW = 1,36 CP).  Cuplul motor total dezvoltat este de 6334 Nm!

nio-ep9-front-top-1

NIO EP9 este capabilă să accelereze de la 0 la 100 Km/h în 2,7 secunde, iar până la 200 Km/h în 7,1 secunde. Viteza sa maximă este de 313 Km/h!

Cu astfel de performanțe, aerodinamica este crucială, iar hypercar-ul chinezesc impresionează și la acest capitol. Formele sale fluide generează 24,000 Newtoni de apăsare aerodinamică pe sol la 240 Km/h, de 2 ori mai mare decât o mașină de Formula 1! Deci nu doar că EP9 poate rula fără probleme inversată pe un tavan la acea viteză, dar va fi și de două ori mai bine “lipită” de acel tavan decât monoposturile din “Marele Circ”. În viraje, mașina este capabilă de accelerații laterale de peste 3G, iar motricitatea trenului de rulare este controlată de un sistem de “torque vectoring”. Șasiul lui EP9 este fabricat din fibră de carbon și cântărește doar 165 Kg.

sc_005_nio-ep9-rear34

Trenul de rulare al lui EP9 fost dezvoltat și reglat pe unele dintre cele mai dificile circuite din Lume. Astfel, la Nurburgring, acolo unde toți producătorii de hypercar-uri se mândresc cu timpii lor pe tur, mașina a fost cea mai rapidă “electrică” din istorie, parcurgând circuitul în 7:05.120 – mai rapid cu peste 17 secunde decât precedentul record. EP9 se situează astfel pe locul 5 în topul celor mai buni timpi înregistrați vreodată de un automobil pe Nurburgring. Isprava a fost repetată și pe circuitul Paul Ricard din Franța, unde hypercar-ul a doborât copios recordul “electric” de 2:40, reușind un timp pe tur de 1:52.78. Iată filmele realizate cu EP9 pe cele două circuite:

Producătorii de mașini electrice știu că principalele slăbiciuni ale acestui sistem de propulsie sunt autonomia și timpul de încărcare al bateriilor. Dar chinezii de la NextEV, care nu sunt deloc începători în acest domeniu, au anunțat caracteristici uimitoare pentru sistemul lor de baterii: autonomie de 427 kilometri și timp de încărcare de 45 minute! Firește, nu au dezvăluit date tehnice despre celulele energetice. În plus, bateriile lui EP9 sunt detașabile, deci pot fi înlocuite rapid cu unele încărcate, în doar 8 minute.

Sistemul de propulsie electrica al lui NIO EP9
Sistemul de propulsie electrica al lui NIO EP9

Pe lângă faptul că este cea mai rapidă mașină elecrică din lume, NIO EP9 este și inteligentă: integrează sisteme de control automat bazate pe senzori, care îi vor permite să ruleze autonom, în momentul în care va deveni legal. De asemenea, mașina este conectată la internet și oferă pasagerilor o interfață de interacțiune digitală și “instant sharing”.

Interiorul lui NIO EP9
Interiorul lui NIO EP9

EP9 va fi construit în doar 6 exemplare, costul de fabricație al fiecăruia fiind de 1,2 milioane USD. Hypercar-ul nu va fi vândut către public, cele 6 exemplare urmând să intre în patrimoniul principalilor investitori ai companiei pentru a fi folosite în scopuri de promovare a mărcii. În schimb, NextEV a anunțat că va prezenta în curând o supermașină electrică destinată vânzării către public, având un preț mai scăzut.

NextEV, compania-părinte a lui NIO, este un Startup chinez cu sediul central la Shanghai care a devenit global, având peste 2000 de angajați și birouri în San Jose , Londra și Munchen. Printre investitorii NextEV se numără companii de renume mondial ca Tencent, Temasek, Sequoia Capital, Lenovo, TPG. Având ca principal obiect de activitate producția de automobile electrice și autonome, compania s-a implicat în spectaculoasa competiție de monoposturi FIA Formula E încă de la primul sezon al acesteia, când a și câștigat titlul mondial la piloți cu Nelson Piquet Jr.

nio-ep9-rear

Distribuie articolul

Citește și celelalte articole despre automobile electrice de pe MotorTest.ro:

Merită să am mașină electrică în România?

Crezi că ai mașină rapidă?!? Nu te pune cu “ghepardul electric” Tesla – video

Noua generație a scuterului electric BMW C Evolution are o autonomie de 160 Km

Volkswagen Tiguan GTE Active – hibridul cu “cardan” electric pregătit să înfrunte dunele

Harley -“Electricson” – de la Easy Rider la Age of Ultron

Formula E – pariul electric al F.I.A.

Revoluția auto: Link&Co 01, primul smartphone pe roți

Opel Ampera-e confirmat – revoluționarul Chevrolet Bolt vine în Europa

“Viitorul” de 1000 de cai putere prezentat publicului la Las Vegas

Leave a Reply

Your email address will not be published.