Pentru MotoGP, dar nu numai – KTM RC16 va putea fi cumpărat de la magazin de către oricine și-l permite!

 

Prototipul de MotoGP al austriecilor de la KTM, RC16, al cărui motor V4 dezvoltă 270 CP, va fi fabricat începând din 2018 într-o serie limitată destinată vânzării către public.

Despre RC16, care și-a făcut debutul pe circuitele de MotoGP în ultima cursă de anul acesta și care la anul va face primul sezon complet în motomondial, se bănuia încă de la început că va avea și o versiune comercială, însă confirmarea a venit de abia acum din gura boss-ului KTM Stefan Pierer, într-un interviu acordat revistei germane Speedweek.

KTM RC16 MotoGP expus la salonul EICMA 2016
KTM RC16 MotoGP expus la salonul EICMA 2016

Potrivit lui Pierer, KTM va fabrica cel puțin 100 de unități RC16 în varianta “publică” (se speră la cât mai multe), dar va fi o motocicletă destinată exclusiv circuitelor, nu și drumurilor publice – așa cum este cazul cu precedentele încarnări stradale ale unor prototipuri de GP, Honda RC213V-S și Ducati Desmosedici RR.

KTM va păstra specificațiile modelului comercial cât mai aproape de cele ale prototipului de GP și, deși livrarea a 270 CP din motorul V4 la 90° nu este fezabilă în condițiile menținerii costurilor la un nivel acceptabil, puținii norocoși care îl vor putea cumpăra vor avea la dispoziție… 240 CP! Potențialii cumpărători pot răsufla ușurați, ceea ce nu au făcut în cazul lui RC213V-S, care se livrează într-o versiune cu putere scăzută…stradală, și doar prin montarea unui kit Race costisitor (oricum motocicleta e scumpă) se pot apropia de un număr de cai putere demni de un Superbike exotic, 212 la număr.

motorul V4 de 270 CP al lui KTM RC16 MotoGP
motorul V4 de 270 CP al lui KTM RC16 MotoGP

Iată că austriecii vor livra de la început ceva mai aproape de MotoGP-ul actual decât japonezii, ba chiar mai hi-tech decât MotoGP-ul de acum 10 ani. Zvonurile sunt că RC16-ul “public”  va beneficia inclusiv de supape pneumatice și cutie de viteze “seamless”, două tehnologii pe care niciun alt constructor nu le-a mai transferat pe motociclete destinate vînzării în showroom.

KTM RC16 MotoGP expus la salonul EICMA 2016
KTM RC16 MotoGP expus la salonul EICMA 2016

Despre vorba de costuri, Stefan Pierer a mai dezvăluit că prețul unui RC16 va fi cu siguranță mai coborât decât al Hondei, cei de la KTM intenționând să treacă “pe etichetă” un număr între 100.000 și 120.000 Euro.

Distribuie articolul

Galerie foto KTM RC16:

2017-ktm-rc16-motogp-official-livery-top 2017-ktm-rc16-motogp-official-livery-01 2017-ktm-rc16-motogp-official-livery-02 2017-ktm-rc16-motogp-official-livery-03 2017-ktm-rc16-motogp-official-livery-04 2017-ktm-rc16-motogp-official-livery-05

Leave a Reply

Your email address will not be published.