Harley-Davidson Street Rod – provocarea urbană

 

Cei de la Harley au făcut recent o surpriză tinerilor fani ai mărcii, lansând un model dedicat “asaltului” urban. Gama Street 750 s-a îmbogățit astfel cu cel mai îndrăzneț roadster care a ieșit pe porțile fabricii  de mulți ani încoace – Street Rod.  Având un nume care în trecut a aparținut unei versiuni a musculosului V-Rod și un design inspirat fără ascunzișuri din cel al lui Night Rod Special, noul model duce platforma tehnică a lui 750 acolo unde am fi dorit-o de la început. Street Rod se vrea un bulldog urban, cu performanțe pe măsura aspectului agresiv.

Autor: Cătălin Șoloc  /foto: H-D

Propulsorul de V2 la 60 de grade de 750 cmc a fost profund modernizat și rebotezat “High Output Revolution X”. Motorul poate fi turat acum până la 9000 rpm și dezvoltă cu 18% mai mltă putere decât Street 750-ul de bază, adică 68,4 CP la 8750 rpm. Cuplul motor a crescut și el cu 8%, ajungând la 65 Nm la 4000 rpm.

Partea de ciclistică a fost și ea reproiectată, pentru a răspunde cerințelor clienților tineri pe care H-D vrea să-i atragă cu acest model. Este vorba mai ales de cumpărătorii de naked-uri, care până acum nu au luat în considerare un Harley-Davidson. Poziția în șa este mai înaltă (765 mm) și agresivă, ușor aplecată peste ghidonul drept, de tip drag bar. Unghiul furcii a fost redus de la 32 la 27 de grade, pentru o agilitate sporită a motocicletei în viraje, iar roțile sunt de 17 inchi. Furca lui Street Rod este upside-down de 43 mm, iar amortizoarele spate au rezervoare externe și reglaj al preload-ului. Bascula a fost lungită. Frâna față constă din 2 discuri de 300 mm și etrieri cu 2 pistonașe – ABS-ul este standard.

Un alt capitol la care toată lumea a constatat un mare progres al Street Rod-ului față de vechiul model este cel al finisărilor. Traseele cablurilor au fost regândite pentru a nu mai fi la vedere, iar toate componentele vizibile și mai ales vopseaua sunt acum la un nivel de calitate demn de modelele vârf de gamă H-D.

Iată deci o reinventare completă a gamei entry-level de la Harley, una de care era neapărat nevoie, date fiind planurile celor din Milwaukee de a atrage 2 milioane de noi clienți în următorii 10 ani – majoritatea trebuie să fie tineri. Prețul noului Street Rod este și el în favoarea acestui obiectiv – 8.499 Euro cu TVA inclus.

Distribuie articolul

Citește și Ride Test cu Harley-Davidson Street Glide Special

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.